S Lucií jsme byli ve spojení asi rok, než se situace vyvinula a mohla odjet.

Vybrala si u studentů oblíbenou školu Lexis – konkrétně jejich kampus na Noosa Heads. Studuje kombinaci angličtiny (3 měsíce) a kurzu business (dalších 9 měsíců).

Přečtěte si její dojmy po 3 týdnech a po 3 měsících v Austrálii. Pozitiva hrají prim, vždyť Lucie uvažuje o prodloužení pobytu a do Austrálie zlákala i kamarádku 🙂

* Ba co víc, po skončení první části studia se Lucie rozhodla si pobyt prodloužit, našli jsme navazující kurz Diploma of Business a Lucka má nyní vízum na dalších 100 týdnů 🙂

Po roce ji byla v Austrálii navštívit maminka a Lucie nám o tom napsala – viz nový text, který jsem přidal dolů na této stránce 🙂

Milý Vlasto,

posílám mnoho pozdravů z Austrálie!
Je 8 hodin ráno. To znamená 23 h v ČR. Sedím u stolu, naproti mě sedi Alan, muj host-dad. Pije kávu a přes svoje velké hranaté brýle sleduje na mobilu novinky z Austrálie.

Je to již třetí týden, co jsem přiletěla

První dva dny jsem strávila v Brisbane a prošla si město. V Brisbane jsem si našla ubytování přes couchsurfing v blízkosti centra. Elizabeth (z Ekvadoru) a Jay (Australan) jsou moc příjemní společníci. Hned po mém příjezdu mi dali klíče od svého bytu s naprostou důvěrou.
První den museli oba do práce, a tak jsem vyrazila do centra na vlastní pěst. Nasedla jsem na loďku, která mě přeplavila na druhou stranu řeky (řeka se jmenuje stejně, jako město, Brisbane) rovnou k botanické zahradě. To sice nebyl můj záměr, ale o to milejší překvapení to pro mě bylo. Poprvé jsem se tam dotkla australské přírody, která mě okamžitě uchvátila.
Druhý den v Brisbane mě Eli s Jayem vzali na opačnou stranu města. Ukázali mi park s kavárnou, kde jsou postele 🙂 Můžeš si tam po obědě dát kafe a zdřímnout si 🙂

A po procházce jsem nasedla do autobusu směr Noosa Heads (do školy to mám odsud pouhých 150 km 🙂 (až budu v Noose, už to bude každý den jenom kousek) 🙂

26941287_10209683380474428_164932899_n26943409_10209683371994216_470048541_n

Zatím tu jsem nadšená. Líbí se mi Noosa, okolní příroda a životní styl.

Škola mě moc baví. Mám ranní výuku od 9 do 14 h. Dopoledne se věnujeme gramatice a odpoledne máme volitelnou hodinu. Vybrala jsem si cestování po Austrálii. Učitelka, kterou nám na tuhle hodinu přidělili, je děsně energická ženská. Myslím, že hodně naučí.

Také jsem si už našla práci – masíruji v salonu hned za školou. Nejsem tam ale moc spokojená, proto přemýšlím, že bych začala nabízet privátní masáže doma…

Po třech měsících…

Ahoj Vlasto,
děkuji za zprávu, že jsi se s Denisou potkal… s Denisou jsem vychodila základní školu, známe se od dětství. Mám radost, že se nakonec rozhodla odjet.

Noosa je nádherná, věřím, že se jí tu bude líbit. Pro Austrálii jsem nadchla nejenom Denisu, ale také mou druhou kamarádku Jíťu. Až bude ten správný čas, odkážu ji na Tebe 🙂

Momentálně mám prázdniny, takže většinu času pracuji. Masíruji na pláži pod stanem. Je to ta nejlepší kancelář, jakou jsem kdy viděla. Mám bezvadnou šéfovou i kolegy. Vytváříme tam společně příjemnou atmosféru, a to mě naplňuje. V práci jsem se spřátelila s Abbey, Australankou v mém věku. Moc si rozumíme, a tu trochu času, co mi mimo práci zbude, trávíme často spolu. Ukázala mi pár krásných míst zde v zázemí. Mně se ale stejně nejvíc líbí u oceánu.

Také se ráda ztrácím na skútru, který jsem si tu krátce po příletu pořídila. A neznám lepší způsob, jak nastartovat den, než si jít ráno zasurfovat. Byla jsem tu i hrát tenis. Spřátelila jsem se s víceprezidentem tenisového klubu. Možná by tu pro mě měl práci jako trenérky tenisu. Tak uvidíme, teď momentálně to pro mě není možné, protože masíruji :).

Myslím, že moji přátelé vidí, že jsem tu rozkvetla, a proto je to sem také láká.

27153392_10209689223820508_428604629_n 27044671_10209683355953815_45593408_n

Jsem tu opravdu nadšená. Baví mě tu úplně všechno. Momentálně mám prázdniny… Zažila jsem tu i chvíle, kdy mi nebylo hezky a občas se stane, že se musím vypořádat s nepříjemnou situací. To vše je ale v pořádku, protože se stále učím a posouvám kupředu!

Jsem tu již déle, jak tři měsíce, ale cítím, že jsem teprve na začátku.

Pobyt určitě prodloužit chci. Prozraď mi, prosím, co je potřeba pro to udělat?

Posílám ještě pár dalších fotek pro radost.
Měj se krásně

Lucie

A po roce…

Lucie nám napsala i po roce, který v Noosa Heads strávila. Prodloužili jsme jí vízum:

Ahoj Vlasto,

právě sedím na gauči, vedle mě na dřevěném stolku stojí sklenička čokoládovo-banánového smoothie, které jsem před chvilkou dopila…
Dnes je krásný den. Svítí tu sluníčko a pofukuje větřík. Den akorát stvořený na šaty a procházku  nebo surfování. Nebo na psaní dopisu.
Je to již druhy týden, co jsem se přestěhovala ze Sunrise Beach do Mudjimby. Mudjimba je vesnička na pobřeží mezi Marochydoore a Noosa Heads, vzdálena cca půl hodiny autem od Noosy. Sdílím nyní domeček se třemi slečnami v mém věku. Máme tu želvu v akvárku a na zahrádce útulnou boudu, kde je postel, spousta měkkých polštářů a pár vonných svíček.
Večer, když usínám, slyším šplouchat oceán.
Za pár dni to budou již dva měsíce, co mě mamka přijela navštívit sem do Austrálie. Prožily jsme společně nezapomenutelné čtyři týdny plné dobrodružných chvil. Před mamčiným příletem jsem ukončila business studium a vice pracovala, abych mohla koupit auto…

Nechala jsem si dovnitř vybudovat sklápěcí postel. Pořídila jsem matraci, dva polštáře a dva spacáky, síť proti komárům, vařič a malou kuchyňku, box na jídlo, box na plavky a na střechu uvázala surfboard. Vždycky jsem si myslela, jak musí být cestování v autě složité, protože člověk přeci musí vézt spoustu věcí s sebou a bla bla. Přesvědčila jsem se o opaku. Opět.
S mamkou jsme si užily spoustu legrace. Byla poprvé tak daleko z Čech, poprvé v Austrálii, poprvé na roadtripu 🙂
První týden jsme strávily na Sunshine Coast a první ráno jsme šly společně do oceánu. Mamka byla nadšená. Pro mě je oceán pořád výjimečný, protože ho nemáme v Čechách.
Červen až říjen je období, kdy velryby migruji ze severu na jih, a tak jdou snadno pozorovat. Rozhodla jsem se, ze udělám mamce překvapení. Vzala jsem ji na loď, odkud lze pozorovat velryby velmi zblízka. Viděly jsme několik obru s mláďaty vyskakovat nad hladinu. Byl to nezapomenutelný zážitek.
S mamkou jsme si prošly Noosu a její krásné národní parky. Jedno dopoledne jsme si půjčily kajak a pluly po Noosa River.
Take jsme byly pozvány na australskou narozeninovou party mého dobrého kamaráda. Oslava byla na pláži a bylo tam spoustu dobrého jídla. Mamka poznala hromadu nových lidi a procvičila se v angličtině 🙂
Pak jsme vyrazily na cestu. Jely jsme na sever. Tedy za teplem.
První zastávkou byl Double Island, kam se jede několik desítek kilometrů po pláži. Jízdu po pláži mám moc rada. Ještě více si ale užívám treky pro čtyřkolky v národních parcích. Baví mě projíždět se téměř nedotčenou přírodou skrze eukalyptové deštné pralesy.
Tu noc jsme kempovaly na písku v Cooloolah NP blízko oceánu a druhý den jsme vyrazily na Rainbow Beach.
Celé ty tři týdny jsme s mamkou cestovaly podél pobřeží a kempovaly na místech, kde se nám líbilo. Navštívily jsme Whitsundays, kde jsme dva dny a dvě noci pluly na jachtě kolem ostrovů, šnorchlovaly u Velkého bariérového útesu s krásnými rybičkami všech možných druhů a barev, a pozorovaly platýze a lemon shark na Whiteheaven Beach.
Zde jsem si uvědomila, jak je důležité chránit oceán a zvířata.

S mamkou jsme seděly na kopci na Double Islandu s pozorovaly jsme velryby dalekohledem. Rády se předvádějí, vyskakuji a plácají obřím ocasem do vody. Mláďata velryb vše opakuji po matce. Kolem jednoho páru velryb se shlukovalo hejno delfínů. Zapomněly jsme na čas.
Na naší cestě s mamkou jsme také pozorovaly ptakopysky. Řekla bych, že je to nejroztomilejší zvíře hned po koale. Viděly jsme Dinga  na Fraser Islandu, největším písečném ostrově na světě, a spoustu klokanů v odlehlejších částech Austrálie.
Teď už je mamka zpět v Praze, ale často si voláme a vzpomínáme na zážitky.
Rada bych Ti, Vlasto, poděkovala za Tvou práci. Mám radost, že mohu strávit v Austrálii ještě další dva roky.

Užij si krásnou českou zimu.